неделя, 14 ноември 2021 г.

Scented Review: Guerlain La Petite Robe Noire EDP (BG)



Здравейте 

Днешният пост е ароматно ревю на един култов парфюм на Guerlain – La Petite Robe Noire или Малката черна рокля  Ароматът е сред бестселърите на Guerlain, има безброй фланкъри (за незапознатите – фланкър е понятие, с което се обозначава нова версия на даден аромат, в която е запазено ДНК-то на първообраза, но има добавени и различни нотки) и е изключително разпознаваем.

С Малката черна рокля се запознах през 2012-та година: бях в един варненски мол, когато консултантката на входа на една парфюмерия ми бутна в ръцете блотер с думите, че това е новият аромат на Guerlain. Още като помирисах блотера знаех, че искам този аромат  Веднага разпознах аромата на любимите ми вишни, които обожавам! На момента си помислих, че ще поискам този парфюм за подарък за рождения ми ден – защото по това време бях ученичка, не си купувах маркови парфюми ей така, когато ми щукне и нямах 30 парфюмни бутилчици на тоалетката, като сега, та всеки парфюм беше добре премислен, много желан и оценяван 😊 Спомням си даже, че в някое списание (май Cosmopolitan?) имаше миниатюрна мостричка с аромата на Малката черна рокля и нея си я пазех и пръсках по мъничко, така докато се сдобия с пълноразмерен аромат. Мили спомени 😊 Тогава обаче харесвах повече аромата на La Petite Robe Noire в концентрация тоалетна вода – с по-ефирни и по-свежи вишни, по-момичешки като цяло, докато парфюмната вода ми се струваше твърде сладка, с по-алкохолни вишни и бадеми, тип бадемов аперитив и амарето, подходяща за по-зряла дама. Днес, 10 години по-късно, парфюмната вода ми е точно по мярка, пасва ми идеално на натюрела, а тоалетната вода ми е доста по-незабележима. Малката черна рокля в концентрация EDT и EDP е два различни аромата, имайте го предвид 😊

История:

La Petite Robe Noire на Guerlain е амброво-ванилов аромат, лансиран през 2012-та година. Парфюмеристът зад него е Тери Васер – моят любим парфюмерист! С интерес следя творенията му, а и него самият в Instagram – миналата година имаше страхотен лайв с него в акаунта на @guerlain, където с такъв плам разказваше за българската роза, че ми напълни душата 

Ароматно описание:

 Връхни нотки: вишна, бадем, червени горски плодове (червена боровинка, червен касис), бергамот

 Средни нотки: лакрица, червена роза, чаени листа, Роза Дамасцена

 Базови нотки: ванилия, бобова тонка, анасон, пачули и ирис

  Развитие върху мен: 

Дори да не познавах аромата, само гледайки описаните нокти, щях да съм 100% сигурна, че ще ми хареса – всичко изброено е сред любимите ми нотки, та миксирането им няма как да не даде шедьовър като резултат 

Върху моята кожа La Petite Robe Noire EDP е вишновка (ликьорени, много сладки и алкохолни вишни), марципанови бадеми с дъх на лакрица, кадифени розови листенца с мъъъничко ванилия за мекота, землисто пачули и пудрен ирис с бобова тонка 

Непосредствено при напръскване ароматът е много бадемово-алкохолен и силно горчив, заради лакрицата, напомня дори сироп за кашлица, а бергамотът му придава резлива нотка. Сякаш сте отворили бутилка отлежал бадемов аперитив с кутия бонбони „Пияна вишна“ 😊 Лека-полека силното алкохолно-лакрицово начало утихва и се прокрадват ликьорени вишни, сладки бадеми, тръпчива лакрица и кадифена червена роза  Ако трябва да опиша Малката черна рокля с една дума, то бих заключила с категоричност, че това е пищен аромат – вишни, бадеми, рози, лакрица, ванилия, пачули, бобова тонка, това са все доминантни нотки, които обаче комбинирани в едно не представляват хаос и борба за надмощие, а един разкош. Малката черна рокля не е аромат за дънки, тениска и маратонки, не е аромат за небрежно вдигната на опашка коса и грим, състоящ се от спирала и гланц, неее! Малката черна рокля изисква силен характер, заявено присъствие, кожа, пух, дръзки аксесоари, тежки бижута, изпипан грим, висок ток, никакви небрежни изпълнения по отношение на визията и държанието 😊 По ирония на съдбата най-често посягам към Малката черна рокля не когато съм с малка черна рокля, а когато съм с висок ток, кожен панталон, чокър и пухено палто, силен грим и коса на вълни, сякаш тогава най-много ми пасва да завърша визията си с няколко щриха от този вишнево-бадемов разкош, който да се стеле метри зад мен в студа – ароматна диря, която да напомня, че жена с характер е минала от тук 😉

La Petite Robe Noire не е линеен аромат – след омекотяването на алкохолното начало пищната кадифена червена роза заявява присъствие в компанията на тръпчивата лакрица, на фона на ликьорените вишни и сладките бадеми. Лакрицата много често е недолюбвана, повечето хора асоциират аромата ѝ с този на сироп за кашлица, затова тя е само за ценители – лакрицата (на български ѝ казваме още „женско биле“) има сладко-горчиво-тръпчив аромат, аз не понасям ванилово-карамелени гурме сладости в парфюми, но точно такава горчива сладост (като в швепс тоник) много харесвам и имам няколко парфюма с лакрица в колекцията си:

 ❤ Lanvin ME EDP 

Lanvin ME е от една кръвна група с La Petite Robe Noire, но при него вместо вишни имаме боровинки, отново има силно лакрицово присъствие и кадифена роза, но вместо бадеми имаме топло сандалово дърво. Двата аромата са като две сестри, носят сходно ДНК. Ревю за ME можете да прочетете тук

 Lolita Lempicka Lolita EDP е като по-голямата сестра на La Petite Robe Noire, отново обединяваща е лакрицата в щедро количество, вместо вишни имаме череши, но и много пудрени теменужки, които липсват при La Petite Robe Noire и придават малко по-изтънчено звучене на аромата. Ревю за Lolita можете да прочетете тук

В базата La Petite Robe Noire разкрива опушено-сладка бобова тонка, мека и несладкарска ванилия, землисто пачули и пудрен ирис – красота  В този си вид ароматът остава до самото утихване, като подчертавам, че вишните и бадемите са отчетливи и доминантни през цялото развитие. Ароматът е много комплексен, с интензивно развитие и с много и все силни нотки, които се допълват взаимно, но в основата на аромата са именно вишни, бадеми и лакрица. La Petite Robe Noire e пищен, агресивен аромат, не е за дами, които не умеят или не желаят да заявят присъствието си, не остава незабелязан, толкова е интензивен и траен, че околните просто нямат друг избор, освен да го забележат. Упойващо силен, превземащ пространството, сладко-горчив бадемово-вишнев разкош 

Опаковка:

Флаконът е истинско бижу! Масивно стъкло с омбре ефект от черно към розово, гравирана черна рокля, красива панделка с името на бранда около гърлото, щампован герба на Guerlain върху пръскалото и островърха капачка  Не само флаконът е забележителен, цялата кампания зад франчайза на La Petite Robe Noire e уау за мен, изпипана до последния детайл и много отличителна, за мен това е най-добрата кампания за аромат, която някога съм виждала. Оставям линк тук, ако ви е интересно да разгледате и тийзъра към аромата:

PUB Guerlain - La petite robe noire - YouTube

Вместимост:

EDP версията е налична в 30, 50 и 75 ml разфасовки – аз притежавам най-малката и най-голямата.

Подходящ сезон:

Категорично есен-зима. В студено време вишните са сладко-ликьорени, бадемите – коледно-марципанови, а ванилията мека и гушлива. В топло време тук вишните киселеят, а бадемите горчат, а самият аромат е толкова силен и наситен, че би бил направо неприемлив в горещина. За мен той е празничен и студеното време разкрива красотата му в нейната пълнота 

Подходящо време:

Аз обичам хардкор аромати с висока трайност и си нося La Petite Robe Noire и като дневен, и като вечерен аромат, но повечето хора го възприемат по-скоро като вечерен, заради шлейфа и ликьорените вишни и бадеми.

Издръжливост:

Огромна! В преди-пандемичните времена пръсках по 3-4 пъти сутрин, преди да отида на работа, при което през целия ден казваха, че „се нося в облак от вишни“ и че ароматът остава даже в асансьора след мен. В продължение на целия ден усещам интензивно аромата, остава по кожата дори и след душ. Правили са ми и забележка за него, че парфюмът ми прекалено силен и обсебващ (е, не че ми пука и съм го взела предвид, все пак съм #козирог 😀), но трайността и интензитетът са без забележки, много, много силни.

La Petite Robe Noire e разкошен парфюм, с цялата конотация, която влагаме в думата – пищен, забележителен, присъствен, тежък и омайно сладък. Разкрива се най-красиво в студено време, когато топлия вишнево-бадемов аромат те обгръща и се носи на метри след теб, за да напомни за присъствието ти. Ухае на ликьорени вишни, марципанови бадеми, кадифена червена роза, тръпчива лакрица и гушлива ванилия 

Кой е вашият любим зимен аромат?

Харесайте facebook страничката ми https://facebook.com/preslavasbeautydiary  или ме последвайте в Instagram за още повече снимки https://instagram.com/preslavasbeautydiary

Целувки, Преслава 


Няма коментари:

Публикуване на коментар