понеделник, 14 ноември 2016 г.

Haircare:Current Routine #1 (BG)







Здравейте ♥

В днешния пост ще си говорим за грижата за косата и поддръжката й. В интерес на истината как поддържам косата си е най-често задаваният въпрос, който получавам, вероятно защото коса с дължина до ханша прави впечатление. Отново ще спомена, че козметичният арсенал от продукти има най-малко влияния върху вида на косата – състоянието й зависи първо от гена, после от начина на хранене, физическото й третирането и едва накрая е ползата от продуктите за коса. Имам няколко поста, свързани с косата, които можете да прочетете тук:  http://preslavasbeautydiary.blogspot.bg/search/label/haircare. За да бъде информативен поста, трябва да спомена, че косата ми е дълга, гъста, къдрава, с плътен и твърд косъм, склонна към заплитане, третирана и в голямата си част – боядисана (обезцветена и изрусена), нормална в корена и суха по дължината и краищата. Мия на 3 дена и третирам често с маша/преса и сешоар, но косата не е изтощена. Подстригвам на всеки 2 месеца.


Измивни продукти:                                                                              






Пробвала съм доста шампоани – професионални, дрогерийни, билкови и органични и да си призная, не съм намерила своя продукт сред тях. От професионалния клас тествах продължително Matrix, Alfaparf Milano, Rene Furterer, John Frieda и освен че раздразват силно скалпа ми, друго впечатление нямам. Измиват не по-зле от дрогерийните и дотам. В тази връзка, имате ли някое конкретно предложение за шампоан от професионалния клас? Към момента от всичко изпробвано най-доволна съм от LOreal Elseve– пробвала съм почти всичките им разновидности,  почти всичко предлагано е ориентирано към третирана коса, което ме устройва. В момента ползвам Elseve Total Repair 5 - измива добре, без да премива, не забелязвам по-бързо падане на цвета, не изсушава, омекотява косъма, без да го прави хвърчащ, а финият флорален аромат се запазва в косата до следващото къпане. Пълно възстановяване не забелязвам, но и косата ми не е изтощена. Другите шампоани на Elseve също ми допадат и са със сходни характеристики, но този омекотява косата ми най-осезаемо и затова съм на 3-та опаковка, като разнообразявам с варианта за боядисана коса и с този за дълга и склонна към заплитане.  
                                                                                            
Другият ми фаворит от шампоаните е Syoss/Tresemme. Много добре ми се отразяват на косата, без да я изсушават, без да ми дразнят скалпа (!!!), оставяйки косата мека и лъскава. Имаше един период, в който над година и половина ползвах само шампоани на Syoss, изпробвах всичките им разновидност и от всички бях доволна. Най-любимият ми е варианта за тънка коса с кератин Syoss Full Hair 5 Density & Boost, макар косата ми да не е тънка – измива нежно, без да изсушава, придава обем, мекота и блясък.                                                                                          
Нанасям малко количество шампоан, който разреждам с вода и едва тогава нанасям върху косата си, като масажирам само в основата на косъма, не и по дължината – за много дълга коса е препоръчително дължината да се измива само при обливането, не и да се сапунисва цялата, за да не се изсуши и заплете. След първото сапунисване нанасям маска за коса по дължина от нивото на ушите до краищата. Любимата ми е Genera с кокос или карите,  която ползвам от 4-5 клас насам целогодишно. И двата варианта са страхотни, ползвам ги от години, и не са ми омръзнали. Хидратират силно, не утежняват, спомагат за разресването и правят косата много, много мека, а и ухаят много фино и приятно. Нанасям плътен слой, който да покрие изцяло косата ми и стоя поне 10 минути. Горе-долу през седмица (ако имам възможност и  по-често) разтапям 2-3 с.л. кокосово масло и нанасям в краищата на косата и по дължините. Ефектът е огромен – мека като пух коса, гладка, лъскава и блестяща. Имах опасения, че ще сваля боята, но не е така. Стоя поне 2 часа с маслото, за да попие и да проникне в дълбочина.                                       





               
Сапунисвам повторно с шампоана и нанасям балсам от същата серия - Total Repair 5, който оставям за 4-5 минути и после изплаквам. Балсамът е плътен, парфюмира косата и хидратира чудесно и самостоятелно, но за сухите ми дължини хидратацията маска+балсам е по-интензивна, или съответно балсама от Syoss Full Hair 5 – много, много плътен, леко маслен като усещане, приглажда и има много деликатен аромат, който не се задържа в косата.                                                                                                     
Винаги увивам косата с кърпа, за да попие излишната вода, но внимавам да не дърпам или късам податливата на увреждане мокра коса. Ползвам хавлиен тюрбан за коса, който е от доста тънка на вид хавлия, но попива по-добре от плътните пухкави хавлии, а и се закопчава (моята е от Decathlone). В идеалния случай косата съхне сама на въздух, но нима някой има време за това? След 20-тина минути хавлията е попила излишната вода и суша със сешоар – професионален сешоар на Remington (ще му направя ревю скоро, накратко – много съм доволна!!) За да не горя косата, суша за 5 минути, на средна степен/или директно със студен въздух и включена йонизация. Преди сешоара нанасям масло за коса, което хидратира допълнително и спомага за по-бързото изсушаване на косата, а и предпазва от топлината.


Продукти без измиване:







Ползвам Matrix Biolage Exquiste Oil с масло-бленд от моной (моной всъщност е Таитянска гардения, чието масло се извлича чрез накисване на листенцата в кокос). Предназначено е за гъста, твърда и суха коса и категорично не е подходяща за тънка коса, защото е много гъсто. Много харесвам маслата на Матрикс, пробвала съм серията с арганово масло, както и още 2-3 и винаги резултата е мека, лъскава и подхранена коса. Специално това варианта с монои се очертава като най-любимият ми до момента, ухае чудесно (на кокос и цветя), като аромата се задържа в косата, омекотява, улеснява разресването, изсушава по-бързо косата и забелязвам ефект върху цъфтежа на връхчетата. Слагам 2 помпички преди сушенето и 1 след като косата изсъхне напълно. Често третирам косата си с преса/маша и използвам допълнителна силна термозащита, освен споменатото олио. 

Предпочитам термозащита под формата на спрей, като над година вече ползвам Alfaparf Milano Semi diLino Illuminating thermal protectionосигурява силна защита от топлината (до 230о), придава лек блясък, осигурява УВ-защита от слънцето и възпрепятства избледняването на цвета и спомага за по-дългото запазване на прическата. Пръскам обилно преди топлинната обработка и разресвам, за да се разпространи по цялата коса. Харесва ми, че не слепва косата и няма фиксация, предпазва косата от изгаряне и действително прави косата по-бляскава. Ароматът е лек и флорален, но не се запазва в косата.                                    

Преди разресване ползвам коприната на BioSilk (липсва на снимката), ако имате склонна към заплитане/дълга коса, течната коприна е истинско спасение в борбата с досадните възли.

След като накъдря/изправя косата си, пръскам мъничко лак, колкото да фиксира леко къдриците/да приглади стърчащите бебешки коси. Много, ама много мразя силно фиксиращи лакове, просто мразя да усещам косата си твърда/слепната, затова и дълго време издирвах лак, който да фиксира, но да не слепва или втвърдява. В крайна сметка търсенето приключи с Rene Furterer Vegetal Finishing Spray – лак за коса на растителна основа с екстракт от Какиле (плажно растение, което притежава естествена фиксиращ агент), който фиксира и придава блясък на косата. Фиксацията е лека, не слепва/втвърдява или утежнява и придава лек блясък (естественият оттенък на косата ми е пепелив, затова и самостоятелният блясък е мираж :DD), ухае леко и аромата не се задържа в косата.

В общи линии с тези продукти се изчерпва грижата ми за косата в ежедневието. Ако усетя сезонен косопад, правя 1-месечен курс с ампули против косопад Matrix/Alfaparf Milano, разресвам винаги с гребен и никога с четка, ползвам професионални продукти за топлинна обработка (преса и сешоар Remington, маша Andrew Burton) и се боядисвам само при фризьор с боите на Matrix, боядисвали са ме и с Alfaparf Milano, но от Matrix съм по-доволна. Искам да вметна, че най-изгодно продуктите за коса излизат в www.enzo.bg и най-често поръчвам оттам.      

Определено професионалните продукти за коса имат по-осезаемо действие върху състоянието на косата ми, затова продуктите, които са без отмиване са от професионалния клас, но измивните ми продукти – шампоан, балсам и маски, са от дрогерийния клас.  Бих се радвала да открия подходяща серия шампоан, балсам и маска от професионалния клас продукти, ще се радвам да чуя вашите предложения, засега клоня към Матрикс, вероятно ще поръчам серията им Oil Wonders за суха коса (въпреки че от шампоана им за боядисана коса получих ужасен сърбеж) или варианта за чувствителна коса.

Вие какви продукти ползвате за поддръжката на косата си? Споделете ми в коментарите.


Харесайте facebook страничката ми: https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary  или ме последвайте в Instagram за още повече снимки: https://instagram.com/preslavasbeautydiary

Приятна вечер ви желая ♥


Няма коментари:

Публикуване на коментар