сряда, 12 юли 2017 г.

Haircare:Batiste Dry Shampoos |Original; Blush; Fresh; Tropical| (BG)







Здравейте

Сухите шампоани са изключително популярен продукт за коса в шоследните няколко години – с тяхна помощ мръсната и загубила обема си коса става чиста, обемна и парфюмирана, само с няколко шръскания. Аз дълго отлагах да пробвам сух шампоан, поради факта, че имам изключително чувствителен скалп, който реагира на някои съставки в козметичните продукти и не без основание се страхувах от ново раздразнение на кожата на главата. При едно пътуване обаче поради липса на време да се приведа във вид между ангажиментите все пак реших да пробвам дали наистина сухият шампоан може да спаси положението – отговорът е да, но с някои уточнения при ползването.

Първият сух шампоан, който пробвах, е на Klorane  - за него ще ви говоря в някой от предстоящите постове, засега само ще вметна, че е много добър продукт, но по мои наблюдения и труднооткриваем, затова реших да пробвам ,,класиката“ при сухите шампоани, а именно Batiste, които освен най-продаваните в Европа и Щатите, са и достъпни във всеки ДМ, Лили, Елитис и по-заредените аптеки.

Редно е да спомена, че косата ми е нормална, гъста с плътен косъм, мия я на 3 дена, имам и чувствителен и склонен към раздразнения скалп. По мои наблюдения сухите шампоани не действат така добре върху тънки коси, затова ако и вашата е такава, съветвам ви да си вземете първоначално малка разфасовка сух шампоан, за да не останете разочаровани.






Първият сух шампоан на Batiste, който пробвах, беше класическият вариант – Original (Clean & Classiс). Бях чела отзиви, че именно класическият вариант е най-добър и ефикасен, които отзиви аз обаче не споделям. Единствено от класическият вариант получих сърбеж на скалпа няколко пъти след употреба, а и ароматът е ужасен – мирише точно на Фервекс с лимон, добре поне, че не се задържа в косата. Ефектът върху косата е чудесен – отнема омазняването и придава лек обем, които се задържат до измиването ѝ. С оглед причинения сърбеж и гадния аромат не бих купила повторно Batiste Original (Clean & Classiс), затова след като свърших флакона си взех варианта Blush (Floral & Fruity), с идеята че ако и този ми причини сърбеж, просто се връщам към шампоана на Klorane.






За моя приятна изненада обаче, Blush (Floral & Fruity) не раздразни скалпа ми по никакъв начин.  Ароматът е по-скоро флорално-пудрен, отколкото плодов, леко парфюмен дори. Всъщност силно ми напомня аромата на продуктите за поддръжка на тен в солариум, ако това е някакъв ориентир за вас (май трябва да напиша и един пост за солариума – ехх, грешки на младостта :D добре, че само 2 месеца го посещавах!) Ароматът остава известно време в косата и се усеща, затова ако предпочитате по-дискретни аромати, пропуснете този. Оставя косата до измиването ѝ леко парфюмирана, затова и с оглед спецификата на аромата бих го препоръчала за употреба през зимата и есента. Ефектът след употреба е чиста, обемна, освежена и ароматизирана коса.






В началото на лятото си взех варианта Fresh (Light & Breezy), който си признавам, че ми е любимият. Ухае много чисто и свежо, на сапун и море, затова и ефектът след употребата му ми допада най-много – ухаеща на чисто, свежа и обемна коса. Ароматът се долавя леко в косата, но не се смесва неприятно с парфюм, лосион за тяло и други ароматизирани продукти. Не получавам сърбеж или какъвто и да било друг дискомфорт, използвайки го.



  

Буквално преди броени седмици Batiste лансираха сух шампоан с аромат на кокос - Tropical (Coconut & Exotic), за който отзивите бяха страхотни, и аз като виден фен на всичко с аромат на кокос побързах да се сдобия с него. Обаче колко ме разочарова! Първо, обиколих няколко ДМ-а, преди да го намеря наличен, второ, там откъдето го взех нямаше тестери, затова го взех без да го подуша, с идеята, че кокосът не може да ме разочарова. Може!! Ароматът не бих определила като кокосов или тропически – има доловима кокосова нотка, но като цяло е доста химичен, задушлив, аромат на кофти дезодорант,т.е. неопределена сладникава миризма. Добре поне, че не се задържа в косата след нанасяне, но и ефектът след употреба ме разочарова  - само този сух шампоан се забелязва в косата, независимо от колко далеч пръскам, просто си личи и образува лек филм върху косъма, който неимоверно ме дразни. Предвид образувания филм косата не изглежда чиста, както след употреба на другите видове –  да, изглежда по-добре, но ефектът не е съизмерим с този на Fresh варианта. За капак, Tropical е единственият сух шампоан, който усещам след нанасяне върху косата си – не просто оставя филм върху косъма, но и при допир самият шампоан остава върху пръстите ми. Отвратително! Не препоръчвам в никакъв случай, дори и ароматът да ви допада.

Няколко думи за останалите видове - В Лили има тестери на сухите шампоани, можете да пробвате каквото ви интересува. Аз тествах вариантът с аромат на череши, който по мои наблюдения е най-харесваният, но лично на мен въобще не ми допада – ароматът е много задушлив. Тествах и варианта за обем, но и при него ароматът е кофти и ме спира от покупка. Предлагат се и оцветени варианти за боядисана коса, но моята е на кичури и разбираемо, не бих могла да изкажа мнение за тях.


Определено занапред смятам да взимам само Fresh (Light & Breezy) варианта, който ми е абсолютен фаворит, а евентуално ако ми се прииска да разнообразя от Fresh, бих взела отново Blush (Floral & Fruity), но останалите видове ги пропускам без да се замислям.


Употреба:

Пръскате от около 30см разстояние косата, оставяте за кратко, втривате с пръсти и разресвате с гребен. За да е по-лесно, разделете косата на сектори. Няколко пъти ми се е случвало да пръсна от шампоана и да се разсея, като е оставал в косата ми дори 30мин преди да го втрия и да я среша – няма проблеми, косата изглежда добре и ефектът е сходен и при този начин на употреба.



Няколко съвета при използването на сух шампоан:

-не използвайте ежеседмично или пък ежедневно сух шампоан, колкото и да е изкушаващо – както всеки друг продукт за коса с текстура, той се натрупва по косъма при честа употреба, вследствие на което косата не изглежда добре. Ако редовно ползвате сух шампоан, мийте веднъж на 2 седмици косата си с дълбокопочистващ шампоан. Аз лично ползвам сух шампоан не повече от 1 до 2 пъти месечно, а по изключение и в непредвидени ситуации.

-нанасяйте сух шампоан само веднъж. Когато ми се наложи нанасям сухия шампоан на 3-тия ден след измиването и така изкарвам целия 3-ти и 4-ти ден.

-разклащайте енергично флакона преди употреба.

-пръскайте отдалеч, за оптимален ефект.

-разресвайте добре косата, за да се разпредели прецизно количеството шампоан.

-не пръскайте сух шампоан върху раздразнена или разранена кожа на главата.
 
Вие ползвате ли сух шампоан и любимият ви?


Харесайте facebook страничката ми: https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary или ме последвайте в Instagram за още повече снимки: https://instagram.com/preslavasbeautydiary

Приятна вечер ви желая ♥

Няма коментари:

Публикуване на коментар