събота, 20 август 2016 г.

Travel:The Castle of Ravadinovo, Sozopol, Bulgaria (BG)






Здравейте ♥

Идеята за публикации в блога, свързани с пътуване и туризъм като цяло, е в бележника ми с идеи още от самото създаване на блога, но така и не я бях реализирала досега, защото не бях сигурна доколко читателите ми ще имат интерес към подобни travel постове. Според статистиката на блога обаче, публикациите ми с етикет lifestyle са сред най-четените, което ме ентусиазира да допълня съдържанието на блога с публикации за местата, които посещавам. 

Обожавам да пътувам и пътувам много, обиколила съм България и не спирам да посещавам забележителностите й, от време на време прескачам и до чужбина. Както знаете, а може би ви предстои да осъзнаете, България е най-красивото място на света и възможностите за туризъм са не само безброй, но подходящи и за всеки вкус – планина, море, исторически забележителности…няма смисъл да изброявам, нали?

Мислех да започна рубриката с публикация за забележителностите около Централен Балкан – какво по-подходящо от добре познатия ми роден край, мястото в България, което е най-скъпо на сърцето ми ♥ Но пък лятото прекарвам доста време по Черноморието, затова реших докато още не е минал съвсем сезона, да ви представя моя поглед към най-популярната забележителност по морето за последните няколко години - Замъкът в Равадиново.

Замъкът посетих съвсем наскоро и вече нямам търпение да се върна отново ♥  

Замъкът всъщност се казва „Влюбен във вятъра”, но кой знае защо не е популярен с истинското си име.

Започвам с малко обща информация:


Къде се намира?

Замъкът се намира в Бургаска област, край град Созопол, преди село Равадиново (всъщност е на около 3км от Стария град). Не е далеч, може да се стигне и пеша, но пътят е натоварен и е препоръчително да отидете с автомобил.


Има ли входна такса?

Входът за възрастни е 10лв, за децата е безплатен. Към замъка има и паркинг (паркинг е силно казано, просто едно кално поле, ако трябва да бъда честна), който също е безплатен.


Кога работи?

Всеки ден от 08:00-22:00 часа. Моята препоръка е да отидете по обяд, макар и в най-голямата жега, поне можете да разгледате на спокойствие. Аз го посетих между 12 и 3 и останах доволна, пак имаше хора, но не се прескачахме на всеки няколко метра. Към 2 започва да се пълни с хора, които вече са се прибрали от плаж, а следобед и привечер е абсолютна лудница.


Какво предлага Замъкът?

Освен самия замък, в комплекса има още зоопарк, езеро с лебеди, подземие, църква, кафене, сувенири, възможност за езда, "Escare room", риболов. В момента край замъка се строи аквапарк, който ще бъде най-големият на Балканите (ако се вярва на слуховете) и ще бъде готов за посещение през 2017г.


Каква е историята?

Замъкът е построен от Георги Тумпалов и е осъществяване на детската му мечта да има замък, като тези от приказките. Замъкът съчетава няколко различни архитектурни стила, построен е камък по камък и е единствен по рода си. Малко след входа на комплекса има монумент с гравирано стихотворение, което носи посланието на Замъка:
„Странник съм аз от далечна земя и по пътя те носих в сърцето си.
Пазих те скрито в моята душа, както майката пази детето си.
Носих те дълго моя мечта и изграждах те камък по камък.
Виждам те вече пред мен си сега ВЛЮБЕН във ВЯТЪРА ПРИКАЗЕН ЗАМЪК

Грешнико, какво направи, как живя ?
"Направих Замък с езеро и две добри деца."


Моите впечатления:

Имах огромно желание да посетя Замъка и си признавам, че очакванията ми не само се оправдаха, но и бяха надминати. Със сигурност ще се върна догодина, когато го отворят за посещения и вътре (както и ще е възможно да бъде наеман за сватби), но ви уверявам, че и без да се влиза вътре има какво да се види. 






Замъкът е с внушителни размери и прави впечатление още преди да сте го доближили. Веднага след заплащане на такса вход изниква рицар, който ви задължава да се снимате с него (после на излизане можете да закупите снимката, ако ви е харесала), което може и да не е лошо като идея, но на мен лично не ми допада това натрапване на задължение още при влизането. 







За щастие, това е единственото задължение, през останалото време докато трае посещението имате възможност да разглеждате сами колкото и където искате. 










При влизане вляво се пада градината, която е толкова пищна и красива, че дори мен ме впечатли с разнообразието от цветя, дървета и храсти, а аз не съм от запалените по градинарството.





В самата градина има и мъничко поточе, над което има изградени няколко моста. 






















Вляво от градината е се намира действащ параклис, с изключително красиви статуи около входа. 



























Наблизо е и подземието на замъка (защото какво е един замък без подземие?!), в което може да се влезе. Край параклиса и подземието има множество пейки за отдих в средновековен стил.





Самият замък е изграден камък по камък, в европейски стил, с множество кули и прозорци, обграден с пълзяща зеленина. Ще оставя снимките да говорят за красотата му и вниманието към детайла, което е вложено в направата му:














След параклиса се излиза на малък площад с фонтан, 





а оттам пътят продължава към езерото, което е доста голямо, с много красиви бели и черни лебеди.














От тази страна се открива невероятна гледка към Замъка, а край зелените площи около езерото свободно се разхождат пъстри пауни. 





Точно срещу Замъка, от страната на езерото има широка тераса, с масички и столове от ковано желязо и огромни саксии в същия стил, засадени с цъфнали червени рози.





















Наблизо се намира голям красив фонтан в древногръцки стил, а на 50-на метра вдясно от него е заграждение с расови коне.





В самия край на езерото се намира и полуоткрито кафене в средновековен стил.









Прекарах близо 3 часа в комплекса и пак не успях да разгледам всичко, но определено ще се върна когато го отворят за посещения и вътре. Смятам, че посетителите на всякаква възраст ще намерят нещо подходящо за предпочитанията си. Комбинацията от няколко стила за някои може и да е кич, но на мен ми хареса разнообразието, определено носи на комплекса очарование и индивидуалност. Определено съм с много добри  впечатления от атракцията и силно я препоръчвам за посещение J.

*Снимки, които нямат воден знак www.preslavasbeautydiary.blogspot.com, са свалени от официалния сайт на Замъкът www.zamaka.bg и нямам права върху тях

Вие посетихте ли Замъкът в Равадиново и допадна ли ви?


Харесайте facebook страничката ми:https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary  или ме последвайте в Instagram за още повече снимки:https://instagram.com/preslavasbeautydiary

Приятна вечер ви желая ♥


Няма коментари:

Публикуване на коментар