петък, 22 май 2015 г.

Skincare:How I Remove My Makeup? #1 (BG)







Здравейте ♥

От днес в блога има нова рубрика, посветена на грижата за кожата.  Първият пост е за това как премахвам ефективно грима си, а другия месец ще ви споделя цялостната ми грижа за кожата на лицето, както и някои  изпитани рецепти за ефективни маски.

Няма да навлизам в подробности колко е важно доброто почистване на грима, предполагам всички сме наясно с последиците от некачествено почистване – запушени пори, пъпки, ранна поява на бръчки и прочие неприятности.

В  ранните си тийнейджърски години имах проблемна кожа и дерматологът, който посещавах бе наясно с желанието ми да прикривам проблемната си кожа с грим, затова се постара да ми даде някои ценни съвети относно качественото му отстраняване, който спазвам и до днес и съм абсолютно убедена в ефективността им. Най-важният съвет беше относно т.нар. double cleansе, т.е. двойно почистване, включващо 2 метода и 2 продукта – например почистващ гел/почистващо олио + четка за лице и после минаване на лицето и отстраняване на остатъците посредством мицеларна вода/тоалетно мляко/двуфазен лосион. Комбинациите от продукти са доста и е възможно да ви отнеме време да нацелите точните продукти за своята кожа.

От близо 7 месеца ползвам комбинацията почистващ гел + мицеларна вода. Малко думи за двата продукта, за да добиете представа за тях:






-Гел за почистване на чувствителна кожа Nature Of Agiva |Roses From Bulgaria| с 100% натурална розова вода, витамин Е, диамантени микросфери и балансирано Ph . Взех си го след доста прочетени похвали, но без да имам някакви очаквания, а той просто ги надмина. Кожата ми е доста чувствителна и склонна към алергии. Продуктите с българска роза и главно розовата вода се отразяват много благотворно на кожата ми. Гелът е супер нежен, единствения, след който кожата ми не ми „опъва”, премахва идеално грима ми, почиства и освежава. Не ми причинява абсолютно никакъв дискомфорт. Като ефект е идентичен и една идея по-добър от Avene Cleanance Gel Soapless Cleanser и La Roche-Posay Toleriane Gel Moussant Adoucissant, които ползвах преди да открия този. Все пак продукта има два недостатъка, които искам да спомена: 1.Опаковката. На всичките ми изхабени 7-8 опаковки досега им се развали капачката, което не е кой знае какъв проблем предвид че гелът стои в банята ми, но за пътуване е абсолютно неудобен и аз винаги си го прехвърлам в травъл шишенце. 2.Икономичността. Една опаковка ми стига за около месец, максимум месец и половина ежедневно ползване, което за мен не е проблем предвид достъпността на продукта, но винаги гледам да имам поне една в резерв, за да не оставам без гел за почистване.






-Мицеларна вода Mixa Optimal Tolerance за чувствителна кожа. Mицеларната вода е хипоалергенна, без парабени, алкохол и с физиологично Ph 5,5. Козметиката на Микса заема основно място в грижата ми за лице и след няколко изпробвани мицеларни води, които или ми изсушаваха кожата, или ми докарваха пъпки, щипене и алергични реакции, реших да пробвам току-що внесената разновидност за чувствителна кожа. Оттогава тази мицеларна вода ми е абсолютен фаворит и въобще не мисля да я сменям като последна стъпка в премахването на грима. Водата има лек, едва доловим аромати не оставя никакъв филм по кожата след употреба. С едно памучно тампонче обирам остатъците от спирала, но ако съм била с лек грим (спирала, бб крем и малко руж) отстранявам целия грим с мицеларна вода. Не ми изсушава кожата, но аз винаги слагам крем след премахване на грима. Една опаковка ми стига за около 2 месеца.

Ето как аз почиствам грима си стъпка по стъпка с тези продукти:

1.Леко намокрям ръцете си с топла вода и започвам нежно да разтривам миглите си, за да размекна спиралата. Кожата около очите е изключително тънка и нежна и колкото по-малко се трие и търка, толкова по-добре, затова и предпочитам да сваля 90% от спиралата си с вода, вместо да ползвам памучен тампон и мицеларна вода като първа стъпка.

2.Намокрям цялото лице и разтривам между дланите си малко почистващ гел, който леко масажирам по цялото лице и нежно 
минавам веднъж околоочния контур. Изплаквам.

3.Въпреки че бб кремът, който ползвам ежедневно е супер лек и непокривен и пада с едно измиване, аз слагам малко гел на четката ми за лице и минавам повторно носа, брадичката и бузите – това са участъците, където имам леко разширени пори и искам да съм сигурна, че е почистено добре. Ако съм ползвала фон дьо тен, минавам цялото лице с четката.

4.Подсушавам леко лицето с кърпа и напоявам памучен тампон с мицеларна вода. Обикновено са останали съвсем малко черни следи около очите. Памучният тампон притискам леко върху клепача 15-тина секунди и всичко е почистено.

След това продължавам с вечерната грижа за кожата, която ще видите 
следващия месец.

Предвид факта, че се гримирам почти ежедневно с бб крем, пудра, бронзър, очна линия/сенки и спирала старателното почистване е необходимо и за момента този начин ме устройва. Повече от половин година спазвам тази последователност при премахването на грима и кожата ми е в чудесно състояние. 

Нашумелите напоследък олиа за премахване на грим привлякоха вниманието ми и вероятно ще пробвам някой продукт, тъй като доста време ползвах двуфазен лосион на базата на олио за почистване и бях доволна. Вероятно ще направя update на рутината си за премахване когато сменя продуктите. 

За момента тези отговарят на нуждите на кожата ми, но разбира се те се сменят според възрастта, климата и други фактори, което налага и смяна на продуктите.

Надявам се публикацията да ви е била от полза.

Каква е вашата рутина за почистване на грим?

Харесайте facebook страничката ми: https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary  или ме последвайте в Instagram за още повече снимки: 

Приятна вечер ви желая ♥


5 коментара:

  1. Каква четка изполвате при почистването на лицето?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, използвам четка за ръчно почистване, взета от Джъмбо.

      Изтриване
  2. След прочитането на ревюто ти и това колко си доволна и по препоръка на приятелка взех измиващия гел, но поради някои главни фактори съм със смесени чувства.Можеш да прочетеш мнението ми,ще се радвам да видя какво мислиш.Чудесен пост! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей,
      прочетох поста ти. Много неприятно, че приятелката ти се е обринала, а и че твоята опаковка не е била изцяло пълна. На твое място бих писала оплакване до фирмата относно разминаването в описаното количество. Лично аз продължавам да си ползвам гела, година по-късно, само че минах на варианта с божур, за да разнообразя втръсналия ми аромат на рози :))

      Изтриване
  3. След прочитането на ревюто ти и това колко си доволна и по препоръка на приятелка взех измиващия гел, но поради някои главни фактори съм със смесени чувства.Можеш да прочетеш мнението ми,ще се радвам да видя какво мислиш.Чудесен пост! :)

    ОтговорИзтриване