вторник, 16 юни 2015 г.

Skincare:Current Routine #1 (BG)






Здравейте ♥

В предната публикация в рубриката „грижа за кожата” ви споделих как ефективно премахвам грима си, а днес ще ви покажа как се грижа за кожата си в детайли.

Започвам с важното уточнение каква е кожата ми – зимата нормална, останалите сезони смесена, много чувствителна и склонна към алергии и зачервявания, без бръчки и недостатъци. На 21 години съм и основната ми грижа е хидратацията. Преди време имах ужасно проблемна кожа, но успях да се справя с този проблем (вероятно ще направя отделен пост за това) и въпреки че сега е чиста и здрава, продължавам с интензивните грижа.

Ето и моята рутина + кратко ревю на използваните продукти:

Сутрин:

1.Розова вода

През зимата, когато кожата ми е нормална и дори леко суха минавам лицето само с тампонче, напоено с розова вода. Розовата вода е изключително полезна, особено за чувствителна и склонна към раздразнения кожа. Обикновено залагам на българските марки, производители на розова вода или си я приготвам сама вкъщи (искате ли рецепта?).

или

2.Органичен сапун за лице DermaVita 10 Herbs

През по-топлите месеци, когата кожата ми е комбинирана, сутрин измивам лицето си с този сапун, предназначен специално за лице. Сапунът е на билкова основа, има в състава си доста масла и нежно измива и освежава кожата, без да я пресушава.

3.Дневен крем за лице Mixa 24hr Light 6% Mousturising Cream за нормална/комбинирана кожа

След подсушаването на лицето нанасян дневният ми крем. Той е балансиращ, хипоалергенен, без парабени и оцветители. Кремът е много лек и нанесен върху кожата я матира за сравнително дълго време, но без да причинява неприятен дискомфорт. Чудесна основа за грим е – удължава матиращия ефект на бб крем/фон дьо тена, който използвам, не ми запушва порите – просто страхотен! Ползвам го от близо година и не мисля скоро да го сменям, чудесно се сработва с кожата ми.

4.Околоочен крем Yogurth of Bulgaria

Този околоочен крем е един от най-популярните продукти на марката. Има сравнително гъста консистенция, попива бързо и остава кожата хидратирана. Използвам го от близо година и много добре се отразява на околоочния ми контур. 

След това нанасям грима си.

Вечер:

След премахването на грима (виж тук http://preslavasbeautydiary.blogspot.com/2015/05/skincarehow-i-remove-my-makeup-1-bg.html), преминавам към вечерната грижа за кожата.

1.Крем за лице Mixa 24hr 10% Mousturising Cream за суха и раздразнителна кожа

Вечер използвам хидратиращ крем с 10% масло от шеа – консистенцията е лека, но се усеща хидратираща и сутрин кожата е напоена. През зимата, когато усетя кожата си суха, използвам този крем и като дневен.

2.Околоочен крем Yogurth of Bulgaria

Използването на слънцезащита е абсолютно задължително в ежедневието ми, но за това ще ви говоря в следващия пост на тема грижа за кожата. В общи линии това са стъпките, които следвам в грижата за кожата си ежедневно.

Допълнителна грижа:

  •  Почистване при козметик


На всеки 4-5 месеца (приблизително в края на всеки сезон) посещавам проверен козметик за дълбоко почистващи процедури. Кожата ми направо свети след това.

  •    Маска за лице Freeman с авокадо и овесени трици

Въпреки че кожата ми е сравнително чиста, имам лек проблем с досадните пори около носа, носа и брадичката – тези участъци имат нужда от по-дълбоко почистване и на всеки 3-4 дена си правя тази глинена маска. В дългосрочен план резултът е почистени и свити пори и изравнен тен. Маската има аромат на авокадо, лека консистенция, изсъхва за около 15-тина минути и не изсушава кожата. Категоризирам я като най-добрата маска, която съм ползвала за почистване на лице от пробваните до момента.

  • -        Концентрат за премахване на пигментни петна Forever Epiblanc

Въпреки че много пазя лицето си от слънцето, от време на време ми се появяват малки пигментни лица, които лекувам с този концентрат. Много е ефективен и за пигментни петна в следствие от пъпки. Ползвам го през зимните месеци (продукти за лечение на пигментни петна трябва да се ползват при минимален досег със слънчеви лъчи!), като обикновено го нанасям локално вечер.

  • -         Тоник за лице Garnier PureActive със салицилова киселина & цинк

Този тоник използвам приблизително веднъж в седмицата, като превантивна грижа или когато усетя кожата си замърсена/или са ми избили пъпки. Леко ми изсушава кожата, но действа много ефективно – стяга порите, матира кожата и кара пъпките да завяхват по-бързо.
-       
  •   крем за раздразнение Himalaya Clarina

Този крем нанасям локално върху някое ухапване от насекомо/пъпчица. Успокоява кожата и помага за по-бързото заздравяне.

Ето как поддържам кожата си на този етап – залагам основно на дълбока хидратация и добро почистване, и според мен друго не е нужно за поддръжката на млада и здрава кожа. 

Бих направила update на тази тема, когато сменя продуктите за поддръжка, които ползвам J.

Каква е вашата рутина за поддръжката на красива кожа?

Харесайте facebook страничката ми: https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary  или ме последвайте в Instagram за още повече снимки: https://instagram.com/preslavasbeautydiary


Приятна вечер ви желая ♥

Няма коментари:

Публикуване на коментар