петък, 9 януари 2015 г.

Scented Review:Nina Ricci L'Elixir (BG)




Здравейте ♥

Днешната публикация е малко по-различна и първа за новата рубрика в блога – scented review (от англ. ароматно ревю) и съответно ревю на парфюм. И то един от най-любимите ми ☺

Имам чувствително обоняние и парфюмите, които наистина ми харесват и ползвам с удоволствие са изключително малко. От всички парфюмни категории нося основно ориенталско-плодови/мускусни парфюми и именно те се развиват най-добре върху моята кожа (знаете, че ароматът се променя нанесен върху самата кожа и преобладават различни нотки, а не всички). Никакви акватични/цитрусови/шипрови и т.н. аромати не ми понасят. В тази връзка L’Elixir (или Червена ябълка, както често е наричан) е перфектно композиран за моите предпочитания.

История:

Парфюмът е създаден от известният парфюмиерист Оливие Кресп за Нина Ричи и лансиран през 2010г. Създателят описва парфюма като забележителен, много секси & женствен, олиетворение на ароматна любовна отрова – оттам и флаконът във формата на ябълка, навяващ асоциации за Адам & Ева и отровната ябълка.




Ароматно описание:

Връхни нотки:жасмин и червени плодове (основно ябълка/малина)

Средни нотки:кайпирински лайм и бели цветя

Базови нотки:мускус,кедър

Развитие върху мен:

На моята кожа ароматът първоначално е много сладък, остър, с лека киселееща нотка, впоследствие се развива във флорален и завършва като пудрен мускусен аромат. Въпреки че масово е описван като цитрусов, при мен изобщо не се проявява цитрусова нотка, дори и след часове.

Опаковка:

Флаконът е във формата на червена ябълка, стъклото прелива от наситено бордо към полупрозрачно бежаво, а капачката е сребриста, гравирана с логото  Нина Ричи.Абсолютно бижу! Въпреки нестандартната си форма флаконът е издръжлив, пътувала съм много с него и никога не се е отварял/разливал в чантата ми.

Вместимост:

Парфюмът се предлага във флакони 30, 50 и 80мл.

Подходящ сезон:

Парфюмът е определян като перфектен най-вече за пролетта/лятото с оглед на плодовия му превес. Топлото време е и важна предпоставка за развитието му върху кожата. Както казах, ароматът ми е много любим и го нося целогодишно, но признавам, че през топлите месеци е по-отличителен. LElixir е и парфюмът, който избрах да нося на моя абитуриентски бал (краят на май) и ароматът направо разцъфтя в топлото, но все пак не горещо време.

Подходящо време:

Според парфюмериста Оливие Кресп LElixir е подходящ предимно за светлата част на денонощието. Моето мнение обаче, както и това на немалко потребители в известния сайт за сравнение на парфюми www.fragrantica.com e, че парфюмът е добър избор и за вечерен парфюм през пролетните/летните топли вечери.




Издръжливост:

Издръжливостта му при мен е единственият, но за това пък изключително съществен минус – след едва 3-4 часа се усеща съвсем леко. Описван е като много траен, но при мен не е така. Нямам съмнения за оригиналността на моят парфюм, взимала съм го неведнъж от лицензирани парфюмерии/фри шопове и всеки път е нетраен. В тази връзка, открила съм изключително траен и силно подобен парфюм на LElixir парфюм (даже по-любим), който използвам всеки ден и просто обожавам, но за него ще ви говоря в следващото ароматно ревю.

Надявам се ревюто да ви е било интересно ☺Разбира се, ревю на парфюм няма как да бъде абсолютно обективно – всички имаме различен вкус за аромати. Все пак, ако не сте запознати с аромата на L’Elixir ви съветвам да го пробвате, ако имате възможност – определян е като култов аромат и според мен има защо ☺

Хубава вечер ви желая ♥

2 коментара:

  1. Обожавам този парфюм! Един от най-любимите ми и аз го нося през цялата година, просо не мога да му устоя :)
    При мен трайността му е голяма, усещам го дори и на другия ден, но всичко си е и до кожа. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотен е! Благородно завиждам за трайността при теб :)

      Изтриване